25 Haziran 2026 - Perşembe

Tonya MYO'nun Hikâyesi: Bir Hayalden Geleceğe Uzanan Eğitim Yolculuğu

Yazarımız Hayri Yıldız yazdı

Yazar - Hayri Yıldız
Okuma Süresi: 6 dk.
161 okunma
Hayri Yıldız

Hayri Yıldız

-
Google News

 

Bazı yatırımlar vardır ki, ilk dile getirildiğinde birçok kişi "Bu iş olmaz." der. Hele konu, sahilden uzak, göç veren, ekonomik imkânları sınırlı küçük bir ilçeye üniversite kazandırmak olunca bu düşünce daha da önem kazanır. Ancak bugün dönüp geriye baktığımızda görüyoruz ki; samimiyetle kurulan bir hayal, ortak emekle gerçeğe dönüşebiliyor. Tonya Meslek Yüksekokulu'nun hikâyesi de işte böyle başladı.  

 

Yıllar önce Tonya'ya bir Meslek Yüksekokulu kazandırılması fikrini ilk kez güçlü şekilde gündeme taşıyan isimlerden biri, eğitimci kimliğiyle tanınan dönemin Belediye Başkanı Ali Koç oldu. O günlerde birçok kişi bunu gerçekleşmesi zor bir hedef olarak görüyordu. Ancak Ali Koç'un ortaya koyduğu vizyon, ilçede ortak bir heyecan oluşturdu ve Tonya'nın geleceğine yapılan en önemli yatırımlardan birinin ilk adımı atılmış oldu. Bu hayal, Ali Koç'un ardından belediye başkanlığı görevine gelen Ahmet Kurt döneminde de devam etti. Meslek Yüksekokulu'nun bugün eğitim verdiği hizmet binasının yapımına, Ahmet Kurt döneminde başlandı. Akabinde belediye başkanı seçilen Osman Beşel binayı tamamladı ve bina önündeki arsanın kamulaştırma sorununu çözdü ve YÖK'e “biz hazırız” dedi.  

 

Elbette bu süreç yalnızca yerel yönetimlerin çabasıyla sınırlı değildi. Dönemin YÖK'te üst düzey görev yapan hemşerimiz Prof. Dr. Sezer Şener Komsuoğlu'nun katkıları da Tonya Meslek Yüksekokulu'nun kurulma sürecinde önemli rol oynadı. YÖK nezdinde verilen destekler, ilçenin uzun yıllardır kurduğu üniversite hayalinin gerçeğe dönüşmesine önemli katkılar sundu. Kuruluşun ardından okulun gelişim ve büyüme sürecinde ise dönemin Trabzon Milletvekili Salih Cora'nın önemli girişimleri oldu. Başlangıçta tek bölümle eğitim veren Tonya Meslek Yüksekokulu, Milletvekili Cora'nın gayretleriyle yedi bölüme ulaştı. Özellikle sağlık alanında Evde Hasta Bakımı ile Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik gibi nitelikli programların açılması sağlandı. Bunun yanında okulun fiziki altyapısının güçlendirilmesi, eğitim imkânlarının geliştirilmesi ve ihtiyaçlarının karşılanması konusunda önemli çalışmalar yürütüldü.  

 

Bugün Tonya MYO'nun akademik yapısı ve fiziki donanımıyla bölgenin gelişen yüksekokullarından biri hâline gelmesinde bu katkıları görmezden gelmek mümkün değildir. Bu gelişim süreci bugün de devam ediyor. Belediye Başkanı Osman Beşel de göreve geldiği günden itibaren Tonya Meslek Yüksekokulu'nu ilçenin geleceği açısından stratejik bir yatırım olarak değerlendirdi. Kendi döneminde yüksekokul hizmet binasının inşaat sürecinin tamamlanmasına katkı sağlanırken, okulun ön kısmında bulunan arsanın satın alınarak Meslek Yüksekokulu'na kazandırılması da önemli bir adım oldu. Böylece yüksekokulun sadece bugünkü ihtiyaçları değil, gelecekteki büyüme ve gelişme imkânları da düşünülmüş oldu. Bunun yanında belediye ile üniversite arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesi ve yüksekokulun ihtiyaçlarının karşılanması konusunda da desteklerini sürdürdü.  

 

 

Geçtiğimiz günlerde Tonya Meslek Yüksekokulu'nun 10. Mezuniyet Töreni gerçekleştirildi. O görüntüleri izlerken büyük bir gurur yaşadım. Bir zamanlar "Tonya'da üniversite olmaz." denilen bir ilçede bugün yüzlerce gencin mezuniyet sevinci yaşaması, yıllar önce kurulan hayalin ne kadar doğru olduğunu bir kez daha gösterdi. İşte bu nedenle bu satırları kaleme alarak tarihe küçük bir not düşmek istedim. Bugün yaklaşık 500 öğrencisi bulunan Tonya Meslek Yüksekokulu yalnızca diploma veren bir eğitim kurumu değil, aynı zamanda Tonya ekonomisinin lokomotiflerinden biri haline geldi. Öğrencilerin ilçede yaşaması; esnafa, marketlere, kafelere, pastanelere, kırtasiyelere ve birçok işletmeye ekonomik canlılık kazandırmaktadır. Üniversitenin olduğu yerde sosyal hayat canlanır, ticaret gelişir, umut büyür. Yeni bölümler açıldıkça öğrenci sayısı artacak, öğrenci sayısı arttıkça yeni işletmeler kurulacak, istihdam güçlenecek ve Tonya'nın sosyoekonomik gelişimine daha büyük katkılar sağlanacaktır. Bugün eğitim denildiğinde akla ilk gelen ilçelerden biri Beşikdüzü ise, Tonya da Meslek Yüksekokulu sayesinde bölgenin önemli yükseköğretim merkezlerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Bu nedenle Tonya Meslek Yüksekokulu'nun bugünlere gelmesini tek bir kişiye ya da tek bir döneme mal etmek doğru değildir. Eğitimci Belediye Başkanı Ali Koç'un attığı ilk adım, Ahmet Kurt'un okul binasının ilçeye kazandırılmasına öncülük etmesi, Prof. Dr. Sezer Şener Komsuoğlu'nun YÖK nezdindeki katkıları, Salih Cora'nın yüksekokulu büyüten girişimleri, yeni bölümlerin açılmasını sağlaması ve öğrencilerin barınmaları için yurt binası temin etmesi ile Osman Beşel'in yüksekokulun inşaat sürecinin tamamlanmasına, kampüs alanının genişletilmesine ve okulun geleceğine yönelik yatırımlara verdiği destek aynı başarı hikâyesinin birbirini tamamlayan halkalarıdır. Tonya Meslek Yüksekokulu, ortak emeğin ve ortak vizyonun eseridir. Kimsenin katkısını yok saymadan, emeği geçen herkese teşekkür etmek gerekir. Çünkü bugün ulaşılan nokta, yıllara yayılan ortak mücadelenin ürünüdür. Temennimiz, Tonya Meslek Yüksekokulu'nun yeni bölümlerle daha da büyümesi, öğrenci sayısının artması ve Tonya'nın eğitim, ekonomi ve sosyal hayatına uzun yıllar katkı sunmaya devam etmesidir.  

 

Bir insanın mesleği yoksa ve yaşamını sürdürebiliyorsa, mutlaka bir mesleğe sahip olan kişi sayesindedir. Otomasyonun ya da bilgi işlem teknolojisinin yükseldiği günümüz dünyasında, geleneksel mesleklerin dönüşmesi ve "mesleksizleşme" kavramı giderek daha fazla tartışılıyor. Bu yeni düzende var olabilmek ve değer yaratabilmek için geleneksel sınırların dışına çıkmak gerekir. Bu itibarla mesleksiz bir Tonya’nın meslekten başka varabileceği bir yeri de yoktur. 

 

Ne yaparsanız yapın” demiş vaktiyle Martin Luter King; “Önce bir mesleğiniz olsun ve onun sanatçısı olun. Sokak süpürgecisi de olsanız, onun Picasso’su olun.” 

 

Nice binlerce mezuniyetlere ve nice başarılara... 

 

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.